Finanse

Przelew na telefon – czy są jakieś ograniczenia?

Przelew na telefon – czy są jakieś ograniczenia
Przelew na telefon – czy są jakieś ograniczenia

Kolacja z przyjaciółmi, kieszonkowe dla dziecka… Potrzeby przekazywania pieniędzy mogą być różne. Do tej pory najczęściej odbywało się to przez wręczenie gotówki, ale Internet umożliwił rozwój bankowości mobilnej. Dzięki temu możesz błyskawicznie zrobić przelew określonej kwoty na telefon. Czy istnieją jakieś ograniczenia?

Jak przelać pieniądze na telefon?

Możliwość korzystania z przelewów na telefon typu BLIK zyskują te osoby, które powiązały w banku lub przez kanały zdalne swój numer telefonu z numerem swojego konta bankowego. Ten krok upoważnia do odbioru oraz wysyłania pieniędzy innym osobom, które również aktywowały taką usługę.

Przelewy na telefon są bardzo proste do zrealizowania. Wystarczy w aplikacji wpisać numer telefonu odbiorcy lub wybrać go z książki adresowej, podać kwotę i tytuł przelewu oraz zaakceptować transakcję kodem z aplikacji. Autoryzacja operacji wymaga podania np. numeru PIN. Co ważne, BLIK jest zintegrowany z systemami płatności takimi jak https://www.dotpay.pl/, co sprawia, że można dzięki niemu dokonywać np. szybkich zakupów w Internecie.

Czy są ograniczenia w przelewach na telefon?

Obsługę przelewu na telefon BLIK zapewnia już 17 banków w Polsce:

  • Alior Bank,
  • ING Bank Śląski,
  • Bank Millennium,
  • mBank,
  • Santander Bank,
  • PKO Bank Polski,
  • Getin Bank,
  • Credit Agricole,
  • Noble Bank,
  • BNP Paribas,
  • Bank Pekao,
  • SGB Banki Spółdzielcze,
  • Bank BPS,
  • Nest Bank,
  • Bank Pocztowy,
  • BS Brodnica,
  • BOŚ Bank.

Każdy z nich ma określony dzienny limit transakcji. Zazwyczaj nie skorzystasz z przelewu na telefon częściej niż 20-30 razy dziennie. W niektórych przypadkach występują także limity miesięczne np. 30000 zł w Alior Banku. Banki ustalają również dzienną wartość maksymalnej kwoty, do jakiej można wykonywać transakcje przez BLIK. Tutaj różnice są spore, bo wahają się od 5000 do nawet 20000 zł. Ograniczeniom podlega także pojedyncza transakcja. Domyślnie jest to zazwyczaj 500, 1000 lub 2000 zł, ale limit ten można indywidualnie zwiększyć.

Przelewy na telefon to bardzo wygodna usługa, gdyż nie musisz znać numeru konta odbiorcy, by w ramach płatności mobilnych BLIK przekazać mu odpowiednią sumę. Wystarczy tylko pamiętać o ograniczeniach.

Dodaj komentarz

Kliknij, aby skomentować!