Marketing

Marketing w mediach społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowych

Nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. Czyli słów kilka o potędze Social Media

Jeszcze dekadę temu najpopularniejszym miejscem do umieszczenia reklamy była telewizja, radio i prasa. Dziś o palmę pierwszeństwa walczy internet, który stał się powszechnym i popularnym kanałem komunikacji wśród Polaków. Co zrobić by wykorzystać możliwości jakie daje to medium i jaka jest faktycznie potęga społeczności? Pokażemy jak stawiać pierwsze kroki w mediach społecznościowych.

Sieć nad Wisłą

Polacy bardzo polubili internet. Od wielu lat liczba użytkowników tego medium stale się zwiększa. Obecnie ponad 76% gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do internetu[1] i chodź może jesteśmy w tyle za Luksemburgiem (97%) to wyprzedamy takie kraje jak Włochy czy Portugalia. Z sieci korzystamy już nie tylko w pracy, na uczelni czy w domu. W ciągu dwóch ostatnich lat bardzo prężnie rozwija się gałąź mobilna dostępna na smartfonach i tabletach, dzięki której możemy korzystać z internetu praktycznie wszędzie.

Sieć tworzy nowy rynek dając nowe możliwości rozwoju i reklamy naszej firmy. Jeśli spojrzymy na popularność witryn zobaczymy, że z mediów społecznościowych jak Facebook i YouTube korzysta 79% i 77% Polaków co przekłada się odpowiednio na 19 i 18 milionów użytkowników. Co ważne, wraz z czasem zwiększa się wiek korzystających z internetu. Obecnie stanowią oni znaczący procent siły nabywczej w Polsce (użytkownicy powyżej 15 roku życia stanowią aż 89% Polskich internautów). Wszystko to czyni z Internetu, a w szczególności mediów społecznościowych idealne miejsce dla zaprezentowania swojej działalności.

Facebook a sprawna reklama

Niestety mili się ten, kto uważa, że wystarczy założyć profil na FB, by sprawnie zwiększyć sprzedaż. Wielkość rynku wiąże się z ogromem ofert na nim się znajdujących. Ogrom ten dość szybko tłumi ludzi i firmy nie umiejące się na nim odnaleźć. Warto więc powierzyć działania w mediach społecznościowych odpowiednim specjalistom. Posiadają oni właściwe narzędzia, doświadczanie, możliwości i pomysły by sprawnie pokierować Twoim profilem, takty stał się widoczny dla jak największej liczby ludzi, przyciągał nowych klientów i podtrzymywał dobre relacje ze starymi. Trzeba pamiętać, że dobrze prowadzony fanpage, publikujący odpowiednie materiały to reklama, która nie tylko procentuje, ale sama się napędza. Wszystko za sprawą największego dobrodziejstwa social mediów: udostępniania. Dobry materiał, gdy wzbudzi zainteresowanie użytkownika zostanie często przekazany innym. Dzięki temu treść stale zwiększa swój zasięg generując potencjałowych klientów. Tak zwane zjawisko marketingu szeptanego posiada dwie główne zalety. Po pierwsze, są to treści z polecenia kogoś. Docieramy więc do odbiorców nie osobiście, lecz za sprawą czyjegoś uznania, treść taka nie jest wtedy brana za nachalną reklamę, a ciekawostkę, co generuje dużo lepsze przyjęcie zarówno marki jak i oferowanego produktu. Po drugie, wirusowe rozprzestrzenianie się treści nic nas nie kosztuje, bowiem to sami zainteresowani przekazują informację o nas dalej.

YouTube

YouTube to wspaniały przykład mediów tworzonych przez samych użytkowników. Oprócz dodawania materiałów audio-wideo, można na nim pisać komentarze, udostępniać treści, tworzyć play listy i wiele innych. W XXI wieku, w dobie społeczeństwa obrazkowego sprawnie nagrany materiał wideo sprawdzi się dużo lepiej i odniesie większy sukces, niż nawet najsprawniej napisana, szczegółowa, recenzja.  Prezentacja produktów, to jednak tylko przysłowiowy „wierzchołek góry lodowej”. Specjaliści od marketingu stworzą odpowiedni content, który przyciągnie potencjalnych klientów. Poradniki, testy, recenzje, Q&A to doskonałe środki pozwalające na zdobycie rozgłosu i konsumentów, nawet wśród internautów niebezpośrednio zainteresowanych oferowanym przez nas produktem. Warto więc tworzyć materiały, które nie tylko będą merytoryczne, ale i odróżniające nas od konkurencji. Dobry film to taki, który widz ogląda, daje „łapkę w górę” i udostępnia materiał swoim znajomym.

Siec w ostatnich latach stała się nowym obszarem działalności gospodarczej. Sama wartość rynku mediów społecznościowych wyniosła ponad 380 mln zł i nadal się zwiększa. Rynek ten może przynosić duże dochody, ale jest i trudnym obszarem działania dla niedoświadczonego przedsiębiorcy. Warto więc scedować obowiązki na tym polu na specjalistów od marketingu internetowego, by być pewnym, że działania w sieci przyniosą skutek.


[1] https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/06/Raport-strategiczny-Internet-2015_2016.pdf

Dodaj komentarz

Kliknij, aby skomentować!