Biznes

Czym jest performance marketing i kiedy warto go wykorzystywać

Czym jest performance marketing i kiedy warto go wykorzystywać
Czym jest performance marketing i kiedy warto go wykorzystywać

Reklama określana jako marketing efektywnościowy, inaczej performance marketing, cieszy się obecnie coraz większym powodzeniem. Czym dokładnie jest performance marketing? Kiedy warto wykorzystać tę strategię marketingową?

Performance marketing – co to jest?

Marketing efektywnościowy, inaczej performance marketing, to rodzaj strategii marketingowej, która nastawiona jest na wykorzystanie różnych metod promocji, takich jak m.in. marketing 360 stopni, aby uzyskać efekt otoczenia klienta przez reklamę.

Celem jest uzyskanie odpowiedniego działania ze strony odbiorcy reklamy, na przykład zarejestrowania się na stronie internetowej, zakupienia produktu czy też skorzystania z konkretnej usługi.

W tej metodzie marketingowej wykorzystuje się różnego rodzaju media, w tym także internet, który odgrywa bardzo ważną rolę przy docieraniu do potencjalnych klientów i prezentowaniu im przekazu reklamowego.

Jakie metody wykorzystuje marketing efektywnościowy?

W ramach marketingu efektywnościowego wykorzystuje się różnego rodzaju metody reklamowe, w tym także e-marketingowe. Wśród nich znajdują się przede wszystkim:

  • reklama display – reklama graficzna, na przykład bannery, billboardy,
  • social media marketing – reklama w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku, Instagramie,
  • programy partnerskie – polecenia w ramach sieci afiliacyjnej,
  • programy lojalnościowe – przywiązują klienta do marki,
  • mobilne marketing – marketing prowadzony za pomocą urządzeń mobilnych – smartfony, tablety,
  • e-mail marketing – działania reklamowe wykorzystujące e-maile reklamowe.

Jak rozlicza się kampanie marketingu efektywnościowego?

Marketing efektywnościowy to strategia marketingowa, której charakterystyczną cechą są rozliczenia za efekty. Oznacza to stosowanie rozliczeń typu CPC (Cost Per Click) – opłata za kliknięcie, CPO (Cost Per Order) – opłata za złożenie zamówienia czy CPL (Cost Per Lead) – opłata za namówienie.

Dzisiaj performance marketing to ciesząca się dużym powodzeniem metoda promocji, która pozwala wielu firmom na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów reklamowych.

Dodaj komentarz

Kliknij, aby skomentować!