>

Co prawda mamy już listopad 2017, więc trochę nie wypada mówić o zeszłym roku. Jednakże 2016 był bogaty w ciekawe kampanie marketingowe, dlatego postanowiłem opublikować ten wpis.

Bez zbędnych wstępów – zaczynajmy!

Świąteczny spot Allegro

Rodzimy serwis aukcyjny przygotował niesamowitą akcję marketingową w formie wideo. Spot reklamy okazał się takim sukcesem, że obejrzały go miliony ludzi, nie tylko w Polsce. Scenariusz został stworzony w taki sposób, by nawet osoba nieznająca języka polskiego mogła w pełni zrozumieć treść reklamy. Sukces marketingowy był także łatwiejszy do osiągnięcia dzięki połączeniu magii świąt oraz pokazaniu relacji rodzinnych, które są dla niektórych z nas najważniejsze. Dzięki tym wszystkim aspektom Allegro zagwarantowało nam film, które nie da się zapomnieć.

Czapki z głów!

Gotowanie na Facebooku z Tasty

Na ogromne pochwały zasługuje internetowy portal Tasty. Twórcy postanowili w formie krótkich materiałów wideo pokazywać proces gotowania bardzo ciekawych posiłków. Filmy wykonane są w przyśpieszonym tempie co nadaje bardzo ciekawego efektu. Wydawać by się mogło, że taki pomysł nie odniesie sukcesu. Nic bardziej mylnego! Tasty obecnie ma ponad 90 milionów obserwujących na Facebooku. Ich filmy generują gigantyczne zasięgi. Brawo!

Top Ten Tasty Recipes Of All Time

Here's the top 10 Tasty videos of ALL TIME 😱! Which one would you make?FULL RECIPES: http://bzfd.it/2hHLhMsDOWNLOAD OUR APP: http://tstyapp.com/m/VIvkOzfBqF

Opublikowany przez Tasty na 8 sierpnia 2017

Deadpool i jego kampania w social media

Osoby odpowiedzialne za promocję filmu opartego na komiksach Marvela miały świetny pomysł na działania marketingowe. Deadpool, a raczej jego reklama, dotarła prawie do każdego z nas. Nie sposób było ominąć ciekawych chwytów marketingowych stosowanych przez twórców. Ubranego w czerwony strój superbohatera mogliśmy dostrzec na Facebooku, Instagramie oraz Twitterze.

#ShareYourEars – kooperacja Disneya z Make-a-Wish

Ta kampania to istne arcydzieło. Disney pokazał jak połączyć działalność charytatywną z dobrą zabawą. Pomysł na viral był bardzo prosty. Wystarczyło, że zrobimy zdjęcie ze specjalną nakładką, która dodawała nam uszy Myszki Mickey, a następnie opublikujemy je na Facebooku lub Instagramie z hashtagiem #ShareYourEars. Każde takie zdjęcie to 5 dolarów, które Disney miał przekazać na konto fundacji charytatywnej Make-a-Wish. Z początku w planach Disney chciał przeznaczyć 1 milion dolarów. Zaangażowanie ludzi z całego świata zmieniło te plany. W efekcie końcowym Disney przekazał aż 2 miliony dolarów na konto fundacji.